H δικια μου αυγοτροφη

Συζήτηση με θέμα H δικια μου αυγοτροφη, που ξεκίνησε από Αγγελικη Πετρουλακη, στο Forum 'Διατροφή Παπαγάλων' του PetBirds, 12 Ιουν 2014.

  1. λοιπον βραζο ενα αυγο γυρο στα 15 λεπτα
    βγαζω το τσοφλι ριχνω το αυγο στο μουλτι μετα το τσοφλι μετα βαζω 3 φριγανιες σε κομματακια η μαμα που δουλευρι σε φουρνο εχει κατι ξηρους καρπους που τους τρωμε και εμεις με γιουρτι βαζω μια κουταλια της σουοας απο αυτα και μετα βαζω λιγο λαδι και τα χτυπαμε και ταραμ ταταμ ετοιμο τα πουλακια μου ξετρελονονται μολις τωρα την εφτιαξα
     
  2. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    Πρόσεχε λίγο το ελαιόλαδο, δεν είναι σίγουρο ότι τους κάνει καλό (ούτε το αντίθετο) αλλά και όσοι το χρησιμοποιούν, μιλούν για σταγόνες όχι κουταλάκια δες και μια συζήτηση εδώ Ελαιόλαδο στην διατροφή των πτηνών .
    Προσοχή στα υλικά των αυγοτροφών, όσο λιγότερα και στεγνά τόσο το καλύτερο.
    Μπράβο σου που προσπαθείς αλλά πάντα διστακτικά όταν δημιουργούμε χημεία για να ταίσουμε τα πουλάκια μας.
     
    Τελευταία επεξεργασία από moderator: 22 Ιουλ 2016
  3. ευχαριστω και για την συνταγη λαδι βαζω πολυ λιγο
     
  4. alicedros

    alicedros PB Supporter

    Επίσης οι ξηροί καρποί παχαίνουν... Τους βάζεις μαζί και το γιαούρτι??

    Αν θες και μπορείς πρόσθεσε στην αυγοτροφή σου και βότανα! Είτε αποξηραμένα είτε χλωρά! Κάνουν πολύ καλό! ;)
     
  5. ευχαριστω για τις πληροφοριες
    γιαουρτι δεν οτυς βαζω εννουσα απο αυτους που τρωμε εμεις με το γιουρτι
     
  6. vasilisbat

    vasilisbat PB New Member

    .... Τσόφλι.
     
  7. Paianas

    Paianas PB Known Member Article Writer

    Tσόφλι...φυσική πηγή ασβεστίου ...και όχι μόνο .

    Κέλυφος (τσόφλι)
    Εξωτερικά υπάρχει το κέλυφος που περιβάλλει και προστατεύει το περιεχόμενο του αυγού που αποτελείται κυρίως από ανθρακικό ασβέστιο και ζυγίζει περίπου 6g .

    Η σύσταση του κελύφους

    Κέλυφος (τσόφλι)
    Συστατικό% ποσοστό

    Ανόργανες ουσίες94,50%
    Νερό1,50%
    Κολλαγόνο (οργανική ουσία)4%
    Λεκιθίνη, χοληστερόλη, ένζυμα

    Περιέχονται σε μικρότερες ποσότητες


    Πίνακας 1: Σύσταση κελύφους

    Το χρώμα του κελύφους μπορεί να ποικίλει από άσπρο έως καφέ ανάλογα με το είδος της κότας και δεν έχει επηρεάζει τα διατροφικά ή ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυγού. Το κέλυφος είναι πορώδες (εκτιμάται ότι η επιφάνειά του περιέχει περίπου 17000 πόρους), οπότε είναι διαπερατό από τον αέρα, ατμούς, διοξείδιο του άνθρακα, μικρόβια, οσμές κλπ. Οι κατάλληλοι χειρισμοί σε όλα τα στάδια από την παραγωγή του μέχρι και να χρησιμοποιηθεί εξασφαλίζουν την άριστη ποιότητά του. Προσέξτε: η σωστή συσκευασία του αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση του αυγού στην καλύτερη δυνατή κατάστασή του μέχρι να το καταναλώσετε γι’ αυτό προτιμείστε τα συσκευασμένα αυγά!
    Μια νέα έρευνα έρχεται να ρίξει φως στη χρόνια επιστημονική διαμάχη σχετικά με το πoιό μέρος του αυγού είναι το πολυτιμότερο διατροφικά. Αντίθετα με αυτό που πιστεύει η πλειονότητα του κόσμου, οι ευεργετικές ιδιότητες του αυγού δε βρίσκονται ούτε στον κρόκο ούτε στο ασπράδι. Σύμφωνα με τα νέα ευρήματα, το τσόφλι του αυγού είναι αυτό που περιλαμβάνει τα σημαντικότερα θρεπτικά και όχι μόνο συστατικά.


    [​IMG]
    Τσόφλι-«ασπίδα». Τα βέλη δείχνουν σημεία υψηλής συγκέντρωσης βρασόλης.
    Όπως εξηγούν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Kentucky με δημοσίευση τους στο επιστημονικό έντυπο Journal of Nutrition for Longevity, το τσόφλι του αυγού περιέχει την πολύτιμη ουσία βρασόλη (ουσία που βρίσκεται στο περίβλημα των περισσότερων ουσιών που είθισται να βράζονται) η οποία προκαλεί ένα φοβερό αίσθημα ισχύος και ευεξίας από τα πρώτα μόλις πέντε λεπτά της κατάπoσης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένας από τους πρώτους εθελοντές του πειράματος αφού δοκίμασε το τσόφλι του αυγού «νιώθω απίστευτα δυνατός, αδιαπέραστος, σαν να περιβάλλομαι από ένα φυσικό κέλυφος». Η υπέροχη αυτή αίσθηση διαρκεί τουλάχιστον για τρεις ημέρες ενώ σύμφωνα με τα ευρήματα, η συστηματική κατανάλωση τσοφλιών μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στη μακροζωία.
    Οι ευεργετικές ιδιότητες του τσοφλιού δε σταματούν εκεί. Σπουδαία είναι τα οφέλη και για την οδοντική υγιεινή, αφού το μάσημα του τσοφλιού του αυγού δυναμώνει σημαντικά τα δόντια καθιστώντας τα ανθεκτικά σε οποιοδήποτε μικρόβιο. Νέα τα οποία ηχούν ευχάριστα σε όλους εκτός ίσως από τους οδοντιάτρους οι οποίοι αναμένεται να χάσουν μεγάλο μέρος της πελατείας τους. Οι μοναδικές ιδιότητες της βρασόλης έχουν ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών του Πανεπιστημίου της Ipanema οι οποίοι πλέον την αναζητούν και στη σύσταση του κελύφους των σαλιγκαριών, των φυστικιών Αιγίνης και των καρυδιών.

    Πηγή : foodbytes.eu - tokoulouri.com
     
  8. vasilisbat

    vasilisbat PB New Member

    Μπορώ να πω με υπερκαλυψες με το άρθρο... χαιρομαι που βρίσκομαι σε μια παρέα σαν εσάς κ με τις γνώσεις σας
     
  9. misalouris

    misalouris PB Moderator Staff Member

    Οι περισσότεροι έχουμε την ίδια αίσθηση. Χρειάζονται μόλις μερικά λεπτά εδώ μέσα για να δεις πράγματα, να βρεις γνώσεις, να διαφοροποιήσεις την άποψή σου..... ακόμη και να αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου... ΄
    Εμένα μ' αρέσει πολύ.
     
  10. Paianas

    Paianas PB Known Member Article Writer

    Ποιό, το τσόφλι ? :D
     
  11. misalouris

    misalouris PB Moderator Staff Member

    Και το αυγό... χα χα χα
     
  12. Paianas

    Paianas PB Known Member Article Writer

    Αν ψάχνετε ένα «υπόδειγμα» πλήρης φυσικής τροφής – δηλαδή αυτής που περιέχει όλα τα απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό συστατικά – το αυγό αποτελεί ίσως το καλύτερο παράδειγμα. Ένα αυγό μεγάλου μεγέθους περιέχει κατά μέσο όρο 70 θερμίδες, 6 γραμμάρια πρωτεΐνης και 5 γραμμάρια λίπους.

    Ένα αυγό καλύπτει το 14% των ημερήσιων αναγκών μιας γυναίκας (για τους άντρες ως συνήθως δεν έχουν γίνει έρευνες) σε πρωτεΐνη – το ασπράδι του αποτελείται κατά 45% από πρωτεΐνη ύψιστης «ποιότητας». Τα αυγά είναι πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, νάτριο, κάλιο, βιταμίνη Α, νιασίνη.

    Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν, προστατεύουν το σώμα από τις βλαβερές επιπτώσεις τις δράσης των ελεύθερων ριζών, δρουν προληπτικά έναντι της μείωσης της όρασης λόγω γήρατος. Επίσης θεωρούνται μια από τις σημαντικότερες πηγές χολίνης, απαραίτητης για τις έγκυες γυναίκες (άντε πάλι !)– συμβάλει στη κανονική ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Ο κρόκος του αυγού έχει υψηλή θρεπτική αξία, καθώς είναι πλούσιος σε σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο και άλλες οι βιταμίνες. Το ασπράδι είναι εξαιρετική πηγή πρωτεϊνης υψηλής βιολογικής αξίας και δεν περιέχει λιπαρά.

    Πιθανοί κίνδυνοι. Η θεωρία – μύθος κατά πολλούς ειδικούς και αλήθεια σύμφωνα με άλλους - για την αύξηση της χοληστερόλης εξαιτίας των αυγών άρχισε επειδή ο κρόκος τους περιέχει τις πιο συμπυκνωμένες ποσότητες χοληστερόλης από κάθε άλλο τρόφιμο. Με πολλές πρόσφατες έρευνες και μελέτες – όπως αυτές που παρουσιάστηκαν σε διεθνές επιστημονικό συμπόσιο για τα αυγά, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στον Καναδά, την Έρευνα του Αμερικανικού Καρδιολογικού Ινστιτούτου κ.α. - τα αυγά «απενεργοποιήθηκαν» από την αύξηση της χοληστερόλης. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι πλέον οι περισσότεροι επιστήμονες υποστηρίζουν πως όχι η χοληστερόλη, αλλά τα κορεσμένα λιπαρά των τροφών, δηλαδή λιπαρά τυριά, συχνή κατανάλωση κρέατος, γλυκίσματα, κέικ, κρουασάν, πίτες, τα οποία περιέχουν βούτυρο, – ευθύνονται για την αύξηση της «κακής» LDL χοληστερόλης στον οργανισμό.

    Συμβουλές ειδικού:

    Το πόσα αυγά πρέπει να τρώει ο άνθρωπος εξαρτάται από την ηλικία, το φύλο αλλά και το ιστορικό του. Ένας υγιής ενήλικας μπορεί να καταναλώνει 3-4 αυγά/εβδομάδα, αρκεί να μην είναι τηγανιτά. Συστήνεται να καταναλώνονται τα αυγά βραστά, ποσέ ή σε μορφή ομελέτας (με λίγο ελαιόλαδο). Επίσης τα ασπράδια του αυγού μπορούν να καταναλώνονται άφοβα, καθώς προσφέρουν πολύτιμα αμινοξέα χωρίς λιπαρά. Γενικά υπολογίζεται ότι ένα ενήλικας πρέπει να παίρνει μέχρι 300 mg χοληστερίνη μέσω της τροφής. Ένα αυγό περιέχει 218 mg χοληστερίνη. Επομένως 1 αυγό την ημέρα μπορούμε να τρώμε εφόσον δεν τρώμε άλλη τροφή που να περιέχει χοληστερίνη (λιπαρό κρέας, βούτυρο, ολόπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα κλπ).

    Γνωρίζατε ότι στην αρχαιότητα...
    Τάιζαν με αυγά τους νιόπαντρους για να κάνουν γερούς απογόνους!
    Κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες απαγορευόταν στους αθλητές να τρώνε αυγά, γιατί έτσι ανέβαιναν πολύ οι επιδόσεις τους!

    Αναστασία Δ. Κόκκαλη
    Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος B.Sc (Hons), S.R.D.
     
  13. vasilisbat

    vasilisbat PB New Member

    Τα γνωρίζουμε όλα αυτά λόγω διατροφής που κάνουμε και γυμναστική έχουμε φάει πολλά αυγά.. Αλλά για το τσοφλι δν το ήξερα μάλλον θα αρχίσω να τρώω κ εγώ
     
  14. Paianas

    Paianas PB Known Member Article Writer

    Για όσους έχουν όρεξη και (λίγο) χρόνο ...μην πετάτε τα τσόφλια.
    Τα βάζουμε για 3-4 λεπτά στο φούρνο μικροκυμάτων σε πλήρη ισχύ (προσοχή όχι το αυγό βραστό με το τσόφλι γιατί θα γίνει ''έκρηξη''- σκέτα τα τσόφλια), ώστε να σκοτώσουμε μικρόβια, σαλμονέλα...τα περνάμε από το μούλτι ώστε να θρυμματιστούν και τα βάζουμε στα πουλιά σε ξεχωριστή αυγοθήκη.
     
  15. Ελευθερια Ρ

    Ελευθερια Ρ PB New Member

    Πολυ καλη η συνταγη απλα γραψε την λιγο πιο συγκεκριμενα.
    • Υλυκα
    • Ποσοτητητα καθε υλικου
    • Εκτελεση
    (Χωρις παρεξηγηση .:)Απλα η συνταγη φαινεται πολυ καλη αξιζει τον κοπο να την γραψεις λιγο πιο συγκεκριμενα.)
     
  16. M.G

    M.G PB New Member

    Νίκο, το δοκίμασα και έγινε μακελειό:D. Έσπασε το πιάτο, τα τσόφλια κάηκαν και το σπίτι είχε μυρωδιά δε σου λέω τίποτα:(.
    Την επόμενη παρτίδα τα έκανα βραστά;).
     
  17. Paianas

    Paianas PB Known Member Article Writer

    Φίλε το έχω κάνει στο παρελθόν (με άλλο φούρνο) και το ξαναδοκίμασα τώρα μετά την απάντησή σου ..τώρα είχα τα ίδια αποτελέσματα με σένα !
    Προφανώς δεν θέλει ''πλήρη ισχύ'' ο φούρνος η θέλει ελάχιστο χρόνο, γιατί τα καίει και βρωμοκοπάει ο χώρος, αλλά επειδή δεν πρέπει να παίζουμε μ'αυτά τα πράγματα, άκυρη η συνταγή στο φούρνο μικροκυμάτων.
    Όποιος θέλει ας το κάνει παίρνοντας το τσόφλι από τα βρασμένα.
    Ζητώ συγνώμη για το πιάτο και την ταλαιπωρία σου !
     
  18. M.G

    M.G PB New Member

    Έλα δεν έγινε και τίποτα:). Έχει καιρό που το είχα δει σε άλλο ποστ...αχαχα. Ένδοξες στιγμές μαγειρικής:D, η μητέρα μου να λέει 'Τι 5 λεπτά στο φουλ θα καούνε, δεν θα αντέξουν, χαμήλωσε το' και γω τα δικά μου... Και με ταψάκι στο φούρνο δοκίμασα αλλά πάλι καίγονται;). Βράσιμο τελικά εγγύηση.
     
  19. Ελευθερια Ρ ευχαριστως οταν θα μοω απο υπολογιστη ομως.Κατι αλλο θελω να ρωτησω μπορω να πρισθεσω μια κουταλια μελι στην συνταγη μου;
     
  20. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    Μέλι ένα κουταλάκι του γλυκού αραιωμένο σε ελάχιστο χλιαρό νεράκι (ούτε μία κουταλιά της σούπας το νερό) και εφόσον δεν έχεις καθόλου άλλο υγρό στοιχείο στην συνταγή εκτός αυτού και του αυγού. Γιατί στόχος μας είναι πάντα η αυγοτροφή να είναι στεγνή για να μην αλλοιώνεται και να μην μουχλιάζει ακόμα και στο ψυγείο.
     

Μοιραστείτε

Φόρτωση...