Ποιοι σπόροι από την τροφή των πουλιών μπορούν να φυτρώσουν;

Συζήτηση με θέμα Ποιοι σπόροι από την τροφή των πουλιών μπορούν να φυτρώσουν;, που ξεκίνησε από Acipenser, στο Forum 'Γενικές συζητήσεις για πουλιά' του PetBirds, 16 Ιαν 2014.

  1. Acipenser

    Acipenser PB New Member

    Θα ήθελα να παρακαλέσω τους έχοντας εμπειρία να μας πουν, επίσης, ποιοί σπόροι από την τροφή των πουλιών (καναρίνια, παραδείσια, παπαγάλοι) μπορούν να ευδοκιμησουν ή/και να καρποφορήσουν σε γλάστρες και παρτέρια.
    ( Όχι ότι σκοπεύω να βάλω φυστικιά σε γλάστρα! Για χαμηλά φυτά έλεγα). :)
     
  2. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    Καλημέρα, για να καρποφορήσουν, έχω βάλει μόνο ηλιόσπορα. Κεχρί έχω ακούσει από άλλους ότι έχει εύκολη και καλή απόδοση αλλά θέλει χώρο στο έδαφος. Προσωπικά ρίχνω τα περισσεύματα των σπόρων σε μια μικρή ζαρντινιέρα και όταν "πετάξουν" χορταράκια τα δίνω στα πουλιά.
     
  3. jk21

    jk21 PB Member Article Writer

    Επισης μπορουμε να σπειρουμε σε γλαστρες μας ,ειτε σπορο απο γλυστριδα πλουσια πηγη ω3 λιπαρων οξεων (βρισκουμε ευκολα στη φυση το καλοκαιρι ) ,ειτε απο ταραξακο (το κοντο φυτο που βγαζει το κιτρινο λουλουδακι με τον << κλεφτη >> στα παρκα ) θρεπτικοτατο και αποτοξινωτικο για το συκωτι ,καθως και λουιζα (υπαρχει σαν μικρο φυτακι σε φυτωρια ) που ειναι γευστικοτατη και ειναι οτι πρεπει για αδυνατισμα

    Απο σπορους πουλιων ,αν δεν ειναι ακτινοβολημενοι (αρα νεκροι ως προς την φυτρικοτητα τους ) απο τις εταιριες ή μπαγιατικοι ,φυτρωνουν ολοι .Απλα τα υβριδια,μη αρχεγονα φυτα ,εχουν μικρη φυτρικοτητα και καρποφορια

    δειτε φωτο απο Κια που εχω στο χωρο μου (τρωγεται και απο ανθρωπους και ειναι πανακριβη ,ειδικα αν την παρετε απο καταστημα για ανθρωπινη καταναλωση )

    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]
     
  4. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    Καλημέρα Δημήτρη!
    Ευχαριστούμε πολύ.
    Απορίες :) Γλυστρίδα και ταραξάκο πως το κάνουμε; Ξεριζώνουμε προσεκτικά και φυτεύουμε σε γλάστρα μας; Είναι πολύτιμα και τα δύο, θα τα ψάξω αν ξέρω πως να τα καλλιεργήσω.
     
  5. jk21

    jk21 PB Member Article Writer

    θα σου ελεγα ο καλυτερος τροπος ειναι ο σπορος .αν βεβεια μπορεις να ξεριζωσεις χωρις να καταπονηθει η ριζα ,ναι γινεται
    ο ταραξακος αν και κοντο σαν φυτο ,εχει ριζα γερη που παει για το υψος του ,αρκετα βαθεια και δυσκολα ξεριζωνεται σωστα
     
  6. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    μάλιστα, ακόμα λίγη κατάχρηση , η γλυστρίδα κάνει σπόρο; και πάντως βρίσκουμε αυτούς τους σπόρους στα φυτώρια εκτός από την φύση;
     
  7. jk21

    jk21 PB Member Article Writer

    δεν νομιζω να βρεις σε φυτωρια ,αλλα οταν θα υπαρχει στη φυση ,θα βρεις πανευκολα σπορο

    τον λατρευουν επισης παρα πολυ τα πουλιά

    [​IMG] [​IMG]
     
  8. giannaros1989

    giannaros1989 PB New Member

    Μμμμ μαλιστα! Σε ευχαριστώ! Μου φαίνεται αρκετά σημαντικό να εμπλουτίσω την διατροφή τους με αυτά τα φυτά! Συν οτι μπορούμε να κάτσουμε και να δειπνήσουμε και στο ίδιο τραπέζι , τα καναρίνια μου κι εγώ!
     
  9. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

  10. Sissy

    Sissy PB Senior Member

    Αυτό που ξέχασα να τονίσω είναι πως προσπαθώντας να διατηρήσω και καλλιεργώντας τα παραπάνω φυτά στις γλάστρες μου στο κέντρο των Αθηνών (τον χειμώνα), έχω την τιμή να με επισκέπτονται διάφορα άγρια πουλιά έως και καρδερίνες!
    (λόγω των καυσαερίων δεν έδωσα ποτέ σπόρους αυτών των φυτών στα δικά μου πουλάκια αλλά και πάλι....''κέρδος'' έχω!)
     
  11. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    Σκέψου με πόσο απλούς τρόπους μπορούμε να ενισχύσουμε την φύση!
     
  12. Georgina

    Georgina PB Known Member PBCP Contributor

    Και κάπως έτσι πρέπει να γίνεται η αποξήρανση...

    1559744_738464122831632_1687732375_n.jpg
     
  13. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    ναι βέβαια μπορούμε
     
  14. panagiotis tekkis

    panagiotis tekkis PB New Member

    εχω φυτεψει καπου στα 10μ. αυλακι κακαμποκι
     
  15. M.G

    M.G PB New Member

    Ρόκα στο μπαλκόνι
    Προετοιμασία: Διαλέξτε μια γλάστρα - πιατέλα για να έχετε μεγάλη επιφάνεια σποράς και γεμίστε τη με καλής ποιότητας χώμα. Μπορείτε να στρώσετε στον πυθμένα λίγο χαλίκι, βότσαλα ή σπασμένο κεραμιδι για να αποφύγετε τη διαρροή χώματος από τις τρύπες αποστράγγισης, κάθε φορά που θα ποτίζετε το φυτό.
    Φύτευση: Ρίξτε τους σπόρους πάνω στην επιφάνεια του εδάφους σα να πασπαλίζετε με αυτούς το έδαφος και απλώστε από πάνω τους μια λεπτή στρώση χώματος. Πιέστε ελαφρά με τις παλάμες σας για να γίνει η επιφάνεια επίπεδη και ποτίστε προσεκτικά (ιδανικά με ψεκασμό) για να μην παρασύρετε το χώμα και ξεσκεπάσετε τους σπόρους.
    Αρέωμα: Όταν σκάσουν τα φύτρα, αραιώστε τα ώστε να απέχει το ένα από το άλλο 12-15 εκ. Οι πυκνές φυτεύσεις δημιουργούν κακές συνθήκες αερισμού και κάνουν τα φυτά ευαίσθητα σε μυκητολογικές προσβολές.
    Ποτίζετε όσο συχνά χρειάζεται για να παραμένει το χώμα νωπό (προσοχή όχι πολύ υγρό). Ειδικά στο στάδιο του φυτρώματος το χώμα δεν πρέπει να ξεραθεί. Όταν επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες φροντίζετε να ποτίζετε τακτικά τα φυτά και να τα μεταφέρετε σε μερική σκιά διότι ο συνδυασμός ζέστης και ξηρασίας κάνει τα φυτά να ανθίσουν και γίνονται ακατάλληλα για κατανάλωση.
    Συγκομιδή: Κόβετε τα φύλλα με ψαλίδι από χαμηλά για να δώσετε την ευκαιρία στο φυτό να ξαναφυτρώσει.
    Οι σπόροι της ρόκας παρουσιάζουν ικανοποιητική φυτρωτικότητα ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες (5°C) .
    Τους καλοκαιρινούς μήνες κρατήστε τη ρόκα σε ελαφριά σκιά.
    Κάντε διαδοχικές σπορές κάθε 15 μέρες για να έχετε συνεχόμενη παραγωγή
    Η ρόκα φυτεύετε σε ηλιόλουστες θέσεις, αλλά όταν ανέβει αρκετά η θερμοκρασία θα πρέπει να μεταφέρεται σε μερική σκιά.

    Ρόκα: πικρή, αλλά ιδιαίτερα ωφέλιμη

    Ίσως να μην της... φαίνεται, αλλά η ρόκα είναι ένα λαχανικό με σημαντικά οφέλη για την υγεία μας. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, περιέχει ουσίες που εμφανίζουν αντικαρκινικές δράσεις και προστατεύει τον οργανισμό από διάφορες ακόμη ασθένειες.
    Η ρόκα ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών, μια κατηγορία τροφών που «φροντίζουν» για την καλή υγεία μας και σύμφωνα με πολλές μελέτες, συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου. Τη ρόκα μπορεί να την αντιπαθούν πολλοί λόγω της έντονης γεύσης της, η αλήθεια είναι όμως ότι και αυτό το χαρακτηριστικό της ακόμα, έχει θρεπτικές συνέπειες για τον οργανισμό μας…
    Λίγες θερμίδες και σωστή πέψη
    Μία κούπα ψιλοκομμένη ρόκα, αντιστοιχεί σε 5 (μόνο!) θερμίδες, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες βοηθάει τη διαδικασία της πέψης και τη σωστή λειτουργία του εντέρου. Επιπλέον, η ρόκα περιέχει σημαντικά μέταλλα όπως είναι το ασβέστιο, ο χαλκός, το σίδηρο, το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, το φώσφορο και το κάλιο.
    Αντικαρκινική δράση
    Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ρόκας είναι η πληθώρα των αντιοξειδωτικών που περιέχει, τα οποία αποτελούν την καλύτερη αντικαρκινική ασπίδα του οργανισμού. Στα πολλά θρεπτικά συστατικά της ρόκας, περιλαμβάνεται και μια ομάδα στοιχείων, υπεύθυνα μεν για την πικάντικη και πικρή γεύση της, αλλά και για την δυνατή αντικαρκινική της δράση. Όταν αυτά τα συστατικά μασηθούν και χωνευτούν, διασπώνται σε στοιχεία μέγιστης αντικαρκινικής δραστηριότητας.
    Όλα όσα κάνουν τη ρόκα πικρή, βοηθούν στην αντιμετώπιση, των επιβλαβών και καρκινογόνων επιδράσεων των οιστρογόνων του οργανισμού, απωθώντας έτσι μορφές καρκίνου όπως του προστάτη, του στήθους, του τραχήλου της μήτρας, του παχέος εντέρου και των ωοθηκών.
    Πλούσια σε βιταμίνη B, και ειδικότερα σε φυλλικό οξύ
    Μία κούπα ρόκα περιέχει 19 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος. Το φυλλικό οξύ είναι σημαντικό συστατικό στη διατροφή των εγκύων, καθώς εμποδίζει τις επιπτώσεις στο έμβρυο, από προβλήματα στο νευρικό σωλήνα.
    Εκτός της βιταμίνης Β, η ρόκα έχει και άλλες βιταμίνες της ίδια ομάδας όπως είναι η θειαμίνη, η ριβοφλαβίνη, και η νιασίνη. Όλες οι παραπάνω βοηθούν στη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού.
    Πλούσια στις βιταμίνες K, Α και C
    • Μία κούπα ρόκα περιέχει 11 μικρογραμμάρια βιταμίνης Κ και δεδομένου ότι η συνιστώμενη ημερήσια δόση αυτής της βιταμίνης είναι 90 μικρογραμμάρια για τους άνδρες και 120 για τις γυναίκες, η ρόκα, προτείνεται ανεπιφύλακτα για την πρόσληψη της συγκεκριμένης βιταμίνης. Η βιταμίνη Κ, είναι πολύ σημαντική για την απορρόφηση του ασβεστίου και την υγεία και δύναμη των οστών. Επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Κ στον οργανισμό, βοηθούν στον περιορισμό της νευρωνικής βλάβης του εγκεφάλου, που είναι και μια εκ των αιτιών για την ασθένεια του Alzheimer.
    • Τα 100 γραμμάρια ωμής ρόκας, περιέχουν 1.424 μικρογραμμάρια Β-καροτένιου. Το Β-καροτένιο, μετατρέπεται σε ενεργή βιταμίνη Α στον οργανισμό, η οποία είναι ουσιώδης για υγιή όραση και την προστασία των πνευμόνων, του δέρματος και της στοματικής κοιλότητας από διάφορους τύπου καρκίνου.
    • Μια κούπα ρόκας, περιέχει 3 μικρογραμμάρια βιταμίνης C. Η βιταμίνη C είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και σημαντική για την υγεία των ματιών και όχι μόνο.
    Και οι τρεις κατηγορίες βιταμινών στηρίζουν σημαντικά την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
    Πλούσια σε χλωροφύλλη
    Η χλωροφύλλη, η υπεύθυνη για το πράσινο χρώμα όπου υπάρχει αυτό στη φύση, περιέχει μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, το οποίο ενισχύει τη σωστή λειτουργία πάνω από 300 μεταβολικών δράσεων στον οργανισμό. Επίσης προστατεύει από τις αφλατοξίνες, που συχνά συναντώνται σε μουχλιασμένα δημητριακά και όσπρια, και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες στο DNA και το συκώτι.
    Περιεκτικότητα σε καροτενοειδή
    Μπορεί τα καροτενοειδή να μη συναντώνται στη ρόκα, στην ποσότητα που συναντώνται στη γλυκοπατάτα ή στο λάχανο, παρ’ όλα αυτά, η ρόκα περιέχει στοιχεία της ομάδας των καροτενοειδών, ώστε να θεωρείται μια τροφή σημαντική ενάντια στην ανάπτυξη ασθενειών όπως είναι η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και του καρκίνου (και σε αυτή την περίπτωση).
    Χαμηλή περιεκτικότητα σε οξαλικά
    Ακόμα ένα «προσόν» της ρόκας είναι η χαμηλή της περιεκτικότητα σε οξαλικά, ενώσεις που περιέχονται στα λαχανικά με φύλλα και οι οποίες συχνά συντελούν στη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Συγκριτικά με το σπανάκι και άλλα λαχανικά με φύλλα, η ρόκα έχει τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε οξαλικά. Αυτή η ιδιότητά της, σε συνδυασμό με την πληθώρα βιταμινών (κυρίως της βιταμίνης Κ) και μετάλλων που συναντά κανείς σε αυτή, την καθιστούν σημαντική στη διατήρηση της υγείας των οστών.
    Την επόμενη φορά που θα ετοιμάσετε σαλάτα, προτιμήστε τη ρόκα και δεν θα χάσετε. Το μαρούλι είναι πια ξεπερασμένο…
    Εποχή σπορας: Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος.

     
  16. maria p

    maria p PB Supporter PBCP Contributor

    Ευχαριστούμε πολύ, πολύ αναλυτικές πληροφορίες και μ' αρέσει πολύ η ρόκα εγώ θα το κάνω, εντός του σ/κ μια κι έχει κηπουρική γιατί θα βάλω βολβούς.
    Γράψε το όνομα στο προφίλ σου να σε "φωνάζουμε" κάπως :)
     
  17. Sissy

    Sissy PB Senior Member

    Στις γλάστρες μου και όχι μόνο!
    Με χαρά είδα χθες πεντάνευρα και σε πεζοδρόμιο (της Λ. Μεσογείων), ακριβώς τέσσερις ορόφους κάτω από τις γλάστρες μου:)

    [​IMG]
     
  18. Φοίβος

    Φοίβος PB Supporter Article Writer

    Εσύ τα έσπειρες στους δρόμους της Αθήνας. :p
     
  19. Sissy

    Sissy PB Senior Member

    ναι,ναι!!...εκεί ακριβώς που φύτρωσαν καταλήγουν και κάποιες υδρορροές της πολυκατοικίας οι οποίες έχουν τρυπήσει, οπότε τα φυτά ποτίζονται κιόλας:D
     
  20. misalouris

    misalouris PB Moderator Staff Member

    Το τι πίνουν και τι τρώνε εκεί που βρίσκονται αυτά τα φυτά με τρομάζει.... Ίσως δεν θα πρέπει αυτά να μπουν στο σιτηρέσιο των πτηνών μας.
     

Μοιραστείτε

Φόρτωση...