Σπόροι Chia στα πουλιά

  1. Οι σπόροι Chia είναι μια πολύ καλή τροφή για τα πουλιά μας. Είναι επίσης γνωστοί και σε όσους προσέχουν τη διατροφή τους, λόγω των υψηλών διατροφικών στοιχείων που περιέχουν.

    Γιατί οι σπόροι Chia είναι μια καλή τροφή για τα πουλιά

    Το Chia είναι η πλουσιότερη φυτική πηγή λιπαρών οξέων ωμέγα 3 και περιέχει φυσικά αντιοξειδωτικά. Διατίθεται ως πρώτη ύλη για χρήση σε διατροφικά και διαιτητικά συμπληρώματα. Η απαράμιλλη σταθερότητα των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων του Chia είναι το αποτέλεσμα των φυσικών αντιοξειδωτικών που περιέχει.

    Σπόροι_Chia_.jpg

    Η οξείδωση των λιπιδίων στα τρόφιμα είναι ένα μείζον θέμα που απασχολεί και τους καταναλωτές, αλλά και τις εταιρείες παραγωγής τροφίμων. Εάν δεν ελεγχθεί, η οξείδωση μπορεί να προκαλέσει αλλοιώσεις στη γεύση (χαρακτηριστικά γεύση ψαρίλας) και να προκαλέσει μακροπρόθεσμα εκφυλιστικές ασθένειες που συνδέονται με τη γήρανση όπως ο καρκίνος, καρδιαγγειακές παθήσεις, καταρράκτη, πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος και δυσλειτουργία εγκεφάλου.

    Τα φυσικά αντιοξειδωτικά του chia, του δίνουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι όλων των άλλων πηγών ωμέγα 3 λιπαρών οξέων.

    Όταν το Chia χρησιμοποιείται ως πηγή ωμέγα 3 λιπαρών οξέων, δεν χρειάζονται επιπλέον τεχνητά αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Ε. Έχει αποδειχθεί ότι η βιταμίνη Ε αναστέλλει την προστατευτική δράση των καρδιαγγειακών φαρμάκων και μάλιστα προκαλεί οξειδώσεις όταν χρησιμοποιείται σε μεγάλες δόσεις.

    Όταν το Chia εντάσσεται στη διατροφή των ζώων, οδηγεί σε δραματική μείωση (άνω των 30,6%) των κορεσμένων λιπαρών οξέων, στα προϊόντα που παράγουν. Αυτή η μείωση είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που προσφέρει μια διατροφή με θαλασσινά προϊόντα (ψάρια και φύκια) και λιναρόσπορο.

    Η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων συνδέεται με καρδιαγγειακές παθήσεις. Αυτή η διαφορά μεταξύ του Chia και των άλλων πηγών ωμέγα 3 λιπαρών οξέων, έχει σημαντικές επιπτώσεις στην εμπορευματοποίηση του προϊόντος.

    Τα αυγά από κότες που έχουν ταϊστεί με chia, έχουν α-λινολενικό λιπαρό οξύ, σε αναλογία DHA, όμοια με αυτήν που βρίσκεται στο μητρικό γάλα. Όταν προστεθούν πολύ υψηλές ποσότητες chia στη διατροφή, παρατηρείται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αποκορεσμός του α-λινολενικού οξέος, και σταθερή περιεκτικότητα υπολειμμάτων DHA (ασταθές λιπαρό οξύ).

    Αυτό σημαίνει ότι εάν προστεθούν υπερβολικά ποσά ωμέγα 3 λιπαρών στη διατροφή των πουλερικών, ουσιαστικά αποθηκεύονται ως α-λινολενικό λιπαρό οξύ. Αυτή η μεταβολική συμπεριφορά, μαζί με την ισχυρή αντιοξειδωτική δράση των φλαβονοειδών του chia και των κιναμωμικών ενώσεων, επιτρέπει στις κότες να παράγουν αυγά που έχουν μεγαλύτερη χημική σταθερότητα και άρα ανθεκτικότητα στην οξείδωση, σε σχέση με τα αυγά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα DHA.

    Το Chia δεν έχει χοληστερόλη. Αυτή είναι η διαφορά του από το κρέας των ψαριών, τα έλαια των ψαριών, & τα ιχθυάλευρα, τα οποία περιέχουν σημαντικά ποσά. Για τους συνειδητοποιημένους καταναλωτές υγιεινών τροφών, το γεγονός αυτό δίνει στο chia ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων προϊόντων.

    Το Chia μπορεί να αποθηκευτεί για χρόνια χωρίς να παρουσιαστούν αλλοιώσεις στη γεύση, τη μυρωδιά ή τη θρεπτική αξία του. Αυτό είναι ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι των θαλάσσιων προϊόντων, δεδομένου ότι τα έλαια των ψαριών και τα ιχθυάλευρα, καθώς επίσης και τα έλαια και η σκόνες από τα φύκια, απαιτούν ειδικές συνθήκες συσκευασίας και αποθήκευσης προκειμένου να αποτραπεί ακόμη και στο ελάχιστο η αλλοίωση των χαρακτηριστικών τους που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του χρόνου.

    Το Chia είναι ένα προϊόν φιλικό προς το περιβάλλον. Η υψηλή περιεκτικότητα των φύλλων του σε έλαια, ενεργεί ως ισχυρή εντομοαπωθητική ουσία και εξαλείφει την ανάγκη των φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την προστασία της παραγωγής.

    Η χρήση του chia ως πηγή ωμέγα-3 λιπαρών αποτρέπει τη μείωση του φυσικού αποθέματος των ψαριών και μειώνει επίσης τις ανησυχίες για τη ύπαρξη τοξινών όπως η διοξίνη και ο υδράργυρος που μπορούν να βρεθούν στα ψάρια και τα προϊόντα των ψαριών.

    Η χρήση διαφόρων χημικών ουσιών ή τεχνητών συντηρητικών, δεν είναι απαραίτητη για την τυποποίηση του σπόρου chia που προορίζεται για ανθρώπινη η ζωική κατανάλωση. Αυτό είναι ακόμη ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων πηγών ω-3 λιπαρών όπως είναι τα φύκια.

    Το Chia ως ανθρώπινη τροφή

    Το Chia έχει μακρά ιστορία ως ανθρώπινη τροφή που ξεκινά με την καλλιέργειά του από τους αρχαίους μεξικανούς το 2.600 π.Χ. Ο αμάραντος, τα φασόλια, το chia και το καλαμπόκι, ήταν τα κύρια συστατικά της διατροφής των Αζτέκων και των Μάγια την περίοδο που έφθασε ο Κολόμβος στο Νέο Κόσμο.

    Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν ακόμα αυτόν τον αρχαίο σπόρο για την παρασκευή ενός δημοφιλούς αναψυκτικού ποτού με όνομα “chia fresca”, που καταναλώνεται στο Μεξικό, την Κεντρική Αμερική, καθώς επίσης στην Καλιφόρνια και την Αριζόνα των ΗΠΑ.

    Το Chia είναι ιδανικό προϊόν για τον εμπλουτισμό διάφορων διατροφικών προϊόντων όπως είναι οι παιδικές τροφές, τα μπισκότα, το γιαούρτι, οι σάλτσες, κ.λπ.

    Όταν χρησιμοποιείται ως ζωική τροφή, τα προϊόντα που παράγονται όπως τα αυγά, τα πουλερικά, το βόειο κρέας, το ζαμπόν, το γάλα, το τυρί, κ.λπ. είναι εμπλουτισμένα με ωμέγα-3 λιπαρά.

    Eίναι μια άριστη πηγή πρωτεϊνών, μετάλλων και βιταμίνης Β, είναι απλό στη χρήση με την προθήκη του κατά την παρασκευή τροφών και είναι ασφαλές στην κατανάλωσή του και για τους ανθρώπους και για τα ζώα.

    Διαβάστε επίσης ένα ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το φαινόμενο chia gel.

    Μοιραστείτε

    Σχετικά με τον Συντάκτη

    Stavros

Πρόσφατες Κριτικές

  1. misalouris
    5/5,
    "Απαραίτητος σπόρος"
    Σπόρος απαραίτητος στη διατροφή των πουλιών για τις περιόδους "υψηλών" απαιτήσεων.
    Stavros likes this.

Σχόλια

Για να σχολιάσετε το Άρθρο πρέπει να είστε μέλος μας. Η εγγραφή διαρκεί λιγότερο από 1', είναι δωρεάν και μπορείτε να την κάνετε εδώ!
  1. sophia pj.
    Καλημέρα!

    Σχετικά με τον τρόπο χορήγησης του σπόρου chia υπάρχει μια εταιρία στην Ελλάδα που κάνει διακίνηση. Παράλληλα δίνει και κάποιες οδηγίες για τον τρόπο. Επειδή όμως δεν πρόκειται να κάνω διαφήμιση της εν λόγω εταιρίας, όποιος ενδιαφέρεται ας μου το γνωστοποιήσει να του στείλω prive την σχετική ιστοσελίδα.
  2. mgerom
    Θα γράψω κι εγώ το δικό μου τρόπο παροχής:

    Τα χρησιμοποιώ όλα στην αυγοτροφή με τις εξής αναλογίες.

    Σε ένα κιλό αυγοτροφής, 5 γρ σπιρουλινα και 100 γρ μειγμα σπόρων*

    *Το μείγμα σπόρων είναι α) 3μέρη chia β) 1μέρος φόνιο γ) 1μέρος περίλλα δ) 1 μέρος pagima green.

    H συνέχεια θα δείξει, μιας και είναι η πρώτη φορά, που κάνω προετοιμασία με τέτοια
    αυγοτροφή. Ελπίζω βέβαια για το καλύτερο.
    1. MPARTSA
      Noμίζω Μάκη μου ότι το φονιο χάνεται μέσα στην αυγοτροφη! Είναι τόσο πολύ μικρός σπόρος που καλύτερα είναι να το δίνεις μόνο του για να είσαι σίγουρος!

      Πάντως θα πω κάτι που παρατήρησα εχθές! Είχα 2 αρσενικά που χωρίς προφανή λόγο ξαφνικά φούσκωσαν λίγο. Το ένα το έλεγξα και δεν μπόρεσα να δω τίποτα περίεργο! Έβαλα και στα 2 σε μια ταΐστρα μαζί Chia και Foniopaddy.

      Σήμερα το μεσημέρι που τα ξανακοίταξα και τα 2 πουλιά ήταν απολύτως καλά! Μπορεί να είναι και σύμπτωση άλλα ειναι καλο να βασιζομαστε στις φυσικες τροφες παρα στα φάρμακα!
    2. mgerom
      Αυτό είναι σίγουρα όπως το λες Δημήτρη, (χάνεται) αλλά επειδή είναι σπόροι "άγνωστοι" ακόμη, φοβάμαι μήπως βρίσκοντας τους σε αφθονία τα πουλιά, περάσουν στην αντίθετη πλευρά της υπερκατανάλωσης.

      Γι' αυτό για μένα έχει μεγάλη αξία αυτό που αναφέρεις παρακάτω σαν "εμπειρία".
  3. MPARTSA
    Ποια δοσολογία είναι κατάλληλη και ειδικά τώρα πάνω στην αναπαραγωγή και μπορεί να αντικαταστήσει τη σπιρουλίνα;
    1. AGiannak
      Φίλε μου Δημήτρη, έχω την εντύπωση πως o σπόρος Chia, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη σπιρουλίνα και λειτουργούν συμπληρωματικά.
    2. Stavros
      Δημήτρη το προϊόν είναι απλά σπόρος και όχι κάποιο τυποποιημένο διατροφικό συμπλήρωμα με καθορισμένη δοσολογία. Επομένως είναι λίγο δύσκολο να απαντηθεί το ερώτημα, με ποιο τρόπο μπορεί να αντικατασταθεί το ένα από το άλλο. Υπάρχει ιδιαίτερος λόγος που θέλεις να αντικαταστήσεις τη σπιρουλίνα;

      Εγώ προσωπικά δίνω και από τα δύο, χορηγώντας τη σπιρουλίνα μέσω της αυγοτροφής (σύμφωνα με τις οδηγίες του σκευάσματος) και το Chia μια φορά την εβδομάδα (1 κουταλάκι του γλυκού) σε ξεχωριστό σκεύος, προκειμένου να εκμεταλλευτώ κατά προσέγγιση τα πλεονεκτήματα και των δύο.
    3. integrator
      Αγαπητέ Δημήτρη και λοιποί φίλοι,

      Spirulina & Chia χορηγούνται παράλληλα χωρίς το ένα να αναιρεί την ανάγκη του άλλου. Έχω επισυνάψει πληροφορίες και συνιστώμενες δοσολογίες, ελπίζω να φανούν χρήσιμες.

      Γιάννης.
Φόρτωση...