Οι πιο κοινές διατροφικές ελλείψεις των πτηνών

  1. Οι διατροφικές ελλείψεις μπορεί να είναι η κύρια αιτία πολλών ασθενειών που ταλαιπωρούν τα πτηνά. Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσω τις πιο κοινές διατροφικές ελλείψεις των πτηνών αλλά και πως μπορείτε να τις αποφύγετε.

    Ποιες έλλειψεις εμφανίζουν συχνότερα τα πουλιά στη διατροφή τους

    Πρωτεΐνες

    Οι έλλειψη πρωτεϊνών είναι περισσότερο συχνή στους σπίνους (σπίζες), και στους παπαγάλους. Δεν είναι τόσο συχνή στα καναρίνια, επειδή ο εκτροφέας καναρινιών έχει βρει το πρόβλημα και συμπληρώνει τη διατροφή τους με συμπληρώματα πρωτεΐνης.

    Η πληρέστερη πρωτεΐνη είναι το σφιχτοβρασμένο αυγό, που βράζεται για 12 λεπτά ώστε ο κρόκος του να έχει πλούσιο κίτρινο χρώμα. Άλλες πηγές πρωτεΐνης περιλαμβάνουν τους ξεφλουδισμένους σπόρους ηλίανθων, την πρωτεΐνη σόγιας.

    Τα συστατικά της διατροφής πουλιών μου*:
    Ο στόχος μου ήταν να βρω μια υγιεινή διατροφή για τα πουλιά μου, στην οποία θα μπορούσα να ανταποκριθώ οικονομικά, δεδομένου του κόστους που απαιτείται για την εκτροφή περισσότερων από 2000 πουλιών.

    Χρησιμοποιώ συχνά το σκληρό βρασμένο αυγό και παρόλο που το αναμιγνύω με τα υπόλοιπα συστατικά της τυποποιημένης διατροφής, το μείγμα που δημιουργείται παραμένει ξηρό και δεν χαλά εκτός αν υγρανθεί από ένα το μπάνιο των πουλιών από τη βροχή.

    Χορηγώ επίσης αυτά τα συστατικά και χωριστά, δίνοντας στα πουλιά ελεύθερη επιλογή καθημερινά. Σπάνια αντιμετωπίζω άρρωστα ή προβληματικά πουλιά.

    Η απόφασή μου να χρησιμοποιήσω τη συγκεκριμένη διατροφή, βασίστηκε στην τιμή και την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Οι περισσότερες άλλες τροφές πουλιών, περιέχουν 10-15% πρωτεΐνη και κοστίζουν πολύ περισσότερο από την συγκεκριμένη.

    Βιταμίνη Α

    Περίπου 90% των παπαγάλων πάσχουν από κάποιο είδος της ανεπάρκειας βιταμίνης Α. Καλές πηγές βιταμίνης Α είναι: το σφιχτοβρασμένο αυγό και το μουρουνέλαιο.

    Βιταμίνη D3

    Η μόνη μορφή βιταμίνης D που ένα πουλί μπορεί να απορροφήσει, είναι η βιταμίνη D3. Η βιταμίνη D3 επιτρέπει στο πουλί να απορροφήσει το ασβέστιο. Καλές πηγές είναι: σκληρό βρασμένο αυγό, έλαια ψαριών όπως το μουρουνέλαιο.

    Λινελαϊκό οξύ

    Οι καλές πηγές είναι: έλαιο από σπόρους κάρδαμου και οποιοιδήποτε από τους λιπαρούς σπόρους όπως το λινάρι, ελαιοκράμβη και ο ηλίανθος.

    Ασβέστιο

    Το ασβέστιο λείπει σπάνια από τα τρόφιμα, αλλά δεν απορροφάται πάντα κατάλληλα. Ο φώσφορος και το ασβέστιο πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία στον οργανισμό. Το σπασμένα τσόφλια αυγών περιέχουν 90% ασβέστιο.

    Ιχνοστοιχεία

    Ψευδάργυρος: Τα αρσενικά πουλιά έχουν περισσότερη ανάγκη από ψευδάργυρο. Καλές πηγές ψευδάργυρου είναι: σπόροι σιταριού, σπόροι ηλίανθων. Η έλλειψη ψευδάργυρου μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στειρότητας.

    Ιώδιο: Οι έγχρωμες σπίζες χρειάζονται πρόσθετο ιώδιο. Το συμπλήρωμα ιωδίου μπορεί να επαναφέρει τα χαμένα φτερά κεφαλής.

    Μαγγάνιο: είναι καλό για τα νεύρα. Οι πηγές του είναι: ολικής άλεσης σπόροι σιταριού.

    * Robert Black, ομιλητής στο συνέδριο του Capitol City BirdSociety που διεξήχθη στις 25 Φεβρουαρίου 2005 στο Σακραμέντο, της Καλιφόρνια.

    Σχετικές Συζητήσεις
    Forums Διατροφής των Πουλιών

    Μοιραστείτε

    Ετικέτες Αρθρου

    Ετικέτες:

    Σχετικά με τον Συντάκτη

    Stavros
    Like από eva vrs, JAPAN HOSO11, nikosk1 αλλά και άλλους 3.

Πρόσφατες Κριτικές

  1. misalouris
    5/5,
    "Σοφές πληροφορίες"
    Σοφές πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή.

Σχόλια

Για να σχολιάσετε το Άρθρο πρέπει να είστε μέλος μας. Η εγγραφή διαρκεί λιγότερο από 1', είναι δωρεάν και μπορείτε να την κάνετε εδώ!
Φόρτωση...