Ο Ρώσος Τραγουδιστής ή Russian Singer είναι ένα καναρίνι που μας έρχεται από τη Ρωσία και μας φέρνει ως δώρο μια από τις πιο μελωδικές φωνές που έχετε ποτέ ακούσει από πουλί συντροφιάς.

Καναρίνι Russian Singer, ο Ρώσος Τραγουδιστής

Ένας μικρό, κίτρινο ωδικό πτηνό που αψηφά το κρύο, τις πολιτικές συνθήκες, την απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο και στέκεται αγέρωχο τραγουδώντας τις υψηλές νότες του, αδιαφορώντας για την παράνοια αυτού του κόσμου.

Όλα αυτά, το ρωσικό καναρίνι τα κατάφερε χάρη στην αγάπη των εκτροφέων που έδωσαν όλη τους τον χρόνο και την αφοσίωση, κόντρα σε αντιξοότητες και άλλες προτεραιότητες. Πώς προέκυψε όμως το Ρώσικο Καναρίνι;

Ιστορικά στοιχεία

Στη Ρωσία, μεταξύ των εκτροφέων είχαν παρατηρηθει μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα πουλιά που είχαν εκτραφεί σε διαμερίσματα και στα πουλιά που ανήκαν σε εκτροφές εκτός πόλης. Οι εκτροφείς της πόλης δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις παραδοσιακές μεθόδους εκτροφής με αποτέλεσμα να διαφέρουν τα αποτελέσματα των φωνών.

Τη δεκαετία του 1980 έγιναν προσπάθειες να εισαχθεί ο κόκκινος παράγοντας στα Ρωσικά καναρίνια, ζευγαρώνοντας τα με κόκκινους σπίνους Βενεζουέλας (Carduelis cucullata). Το εγχείρημα αυτό απέτυχε μιας και δεν κατάφεραν οι εκτροφείς να διατηρήσουν τις μελωδικές και χαμηλής έντασης φωνές των Ρώσικων καναρινιών.

Το Ρώσικο καναρίνι βρίσκεται ξανά σε άνοδο μετά από πολλά χρόνια στην αφάνεια. Στον υπόλοιπο κόσμο είναι λιγότερο γνωστό, αλλά δεν υστερεί σε φωνητικές επιδόσεις από τα υπόλοιπα καναρίνια φωνής.

Η αλήθεια είναι ότι η διαγωνιστική κρίση θα συνεχίσει να επαναπροσδιορίζει τα πρότυπά της. Αυτό όμως δεν είναι κάτι το καινούργιο μιας και έχει συμβεί σε όλες τις ποικιλίες καναρινιών φωνής. Ετήσιοι διαγωνισμοί γίνονται πλέον τον Δεκέμβριο στην Μόσχα (Ρωσία), στο Κίεβο (Ουκρανία) αλλά και στο Μινσκ (Λευκορωσία).

Διατροφή

Τα ρωσικά καναρίνια, σύμφωνα με τους εκτροφείς τους, δεν έχουν υψηλές απαιτήσεις στη διατροφή τους. Τα έτοιμα μείγματα που κυκλοφορούν στην αγορά και περιέχουν καναρινόσπορο, ρούπσεν, κανναβούρι, νίζερ και λιναρόσπορο, είναι αρκετά ως βασική επιλογή.

Μια ποιο ολοκληρωμένη πρόταση για τη διατροφή των ρωσικών καναρινιών είναι και το ακόλουθο μείγμα:
  • 35% ρούπσεν
  • 35% καναρινόσπορος
  • 10% σπόροι βρώμης
  • 10% λευκό μίλλετ
  • 5% λιναρόσπορος
  • 5% νίζερ
Ένα κουταλάκι του γλυκού ανά πουλί μας εξασφαλίζει την σωστή ποσότητα τροφής και τη βεβαιότητα ότι καταναλώνονται όλων των ειδών οι σπόροι.

Πράσινα λαχανικά, καρότα και φρούτα αποτελούν απαραίτητο συμπλήρωμα στην διατροφή τους.

Την περίοδο της αναπαραγωγής αλλά και της πτερόροιας των καναρινιών μπορούμε να προσφέρουμε, 1 κουταλάκι του γλυκού ανά καναρίνι, αυγοτροφή ή βλαστωμένους σπόρους ως επιπλέον πηγή πρωτεΐνης. Τέλος όπως στην πλειονότητα των καναρινιών ακολουθείται το σουπιοκόκκαλο και η άμμος δεν θα πρέπει να λείπει από το σιτηρέσιο τους.

Αναπαραγωγή

Αρκετοί εκτροφείς πιστεύουν ότι το ζευγάρωμα των καναρινιών είναι μια πολύ απλή υπόθεση. Η σκέψη ότι "το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα αρσενικό, ένα θηλυκό με μια φωλιά και όλα τα άλλα θα τα αναλάβει η φύση" δεν επαρκεί από μόνη της για να έχουμε απογόνους υψηλής φωνητικής αξίας. Τα καλύτερα καναρίνια φωνής δεν προκύπτουν από τύχη, χρειάζεται κυρίως να δώσουμε σημασία στο γενετικό προφίλ των γεννητόρων.

Η κληρονομικότητα είναι ο κύριος παράγοντας στον οποίο δίνουν την μεγαλύτερη αξία οι απανταχού εκτροφείς καναρινιών. Η κληρονομικότητα ευθύνεται για όλα τα χαρακτηριστικά των έμβιων όντων και βέβαια από αυτά δεν θα μπορούσε να λείψει η ικανότητα στο τραγούδι.

Για έναν εκτροφέα είναι εύκολο να επιλέξει έναν καλό αρσενικό γεννήτορα. Κρίνει οπτικά την εξωτερική εμφάνιση του πουλιού (στήσιμο, πτέρωμα και ιδιοσυγκρασία), ενώ ένα ευαίσθητο αυτί εξασφαλίζει την επιλογή ενός ικανότατου "τραγουδιστή" με καλή φωνή και ρυθμό.

Εδώ τελειώνουν τα εύκολα, γιατί ακολουθούν τα δύσκολα που αφορούν την επιλογή του θηλυκού γεννήτορα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε το γενεαλογικό παρελθόν του θηλυκού γεννήτορα διότι και αυτό έχει πολύ σημαντική συμβολή στην ικανότητα του κελαηδήματος.

Η προετοιμασία πριν την αναπαραγωγή ακολουθεί τους γενικούς κανόνες που ισχύουν για όλα τα είδη καναρινιών.

Για τις εσωτερικές εκτροφές ξεκινά μέσα Δεκεμβρίου (μετά την περίοδο των διαγωνισμών και την περίοδο ανάπαυσης που πρέπει να ακολουθήσει), ενώ για τις εξωτερικές εκτροφές εξαρτάται αμιγώς από τις καιρικές συνθήκες της περιοχής όπου βρίσκεται η εκτροφή μας.

Στο ζευγάρωμα πρέπει να αποφεύγουμε τα αρσενικά πουλιά τα οποία ασθενούν, έχουν μειωμένες φωνητικές επιδόσεις ή το κελάηδημά τους δεν πληροί τα πρότυπα της φυλής. Ένας αρσενικός γεννήτορας π.χ. με μεταλλικούς ήχους στο κελάηδημά του ή με έντονο κελάηδημα, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί στην αναπαραγωγή.

Εκπαίδευση

Τα ρώσικα καναρίνια, όπως όλα τα καναρίνια φωνής, πρέπει να εκπαιδευτούν ώστε να μάθουν τον ξεχωριστό σκοπό για τον οποίο φημίζονται.

Αυτό σημαίνει πως οι μαθητευόμενοι "τενόροι" θα πρέπει να ακούσουν αυτούς τους χαρακτηριστικούς σκοπούς πολλές φορές ούτως ώστε να το αφομοιώσουν στο κελάηδημά τους. Επομένως, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οποιοδήποτε καναρίνι άλλης ράτσας ή άλλου είδος πουλιού θα πρέπει να απομακρυνθεί από το χώρο, αν δεν θέλουμε να απωλέσουμε τους κόπους μια ολόκληρης αναπαραγωγικής περιόδου.

Η χρήση του χαμηλού φωτισμού κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης, είναι και εδώ σημαντική όπως και στα υπόλοιπα καναρίνια φωνής, αφού επιτρέπει στον "μαθητή" να εστιάσει στα ακουστικά ερεθίσματα του πουλιού-δασκάλου, παρά στα οπτικά ερεθίσματα. Η μείωση του φωτός πρέπει να είναι βαθμιαία ώστε να μην στρεσάρουμε τα πουλιά και προκαλέσουμε προβλήματα όπως π.χ. παρατεταμένη πτερόροια.

Οι εκτροφείς που ήδη έχουν στην κατοχή τους ένα αντιπροσωπευτικό του είδους τραγουδιστή, μπορούν να τον αξιοποιήσουν ως δάσκαλο για τις μελλοντικές γενιές. Αρκετοί εκτροφείς συνηθίζουν να χρησιμοποιούν συσκευές αναπαραγωγής (CD players κλπ) με μαγνητοφωνημένους σκοπούς από ρώσικα καναρίνια. Είναι μια γενικά αποδεκτή μέθοδος που όμως έχει ιδιαιτερότητες στην χρήση της και κατά πολλούς φτωχότερα αποτελέσματα από τους έμβιους ανταγωνιστές τους.

Η χρήση των CD πρέπει να μην είναι υπερβολική γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να στρεσαριστεί το πουλί ή να μετατραπεί σε πουλί με ατελές ρεπερτόριο που απλώς θα συμπληρώνει το πλήρες ρεπερτόριο άλλων αρσενικών ως δεύτερη φωνή. Αυτό αποδεικνύεται από μελέτες σύμφωνα με τις οποίες διαπιστώθηκε πως ένα καναρίνι απομνημονεύει καλύτερα το τραγούδι όταν ακούει πολλά αρσενικά να κελαηδούν έναν παρόμοιο σκοπό, παρά να ακούει διαρκώς τον ίδιο σκοπό από ένα μαγνητοφωνημένο κελάηδημα.

Τα καναρίνια είναι από την φύση τους εξαιρετικοί μίμοι. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως βρίσκονται όλα τα καναρίνια σε ανώτατο επίπεδο μιμητικής ικανότητας. Σε μια φωλιά μπορούμε να έχουμε ένα νεοσσό με εξαιρετική ικανότητα μίμησης, έναν δεύτερο νεοσσό με μέτρια ικανότητα μίμησης και έναν νεοσσό με μικρή ικανότητα μίμησης. Αυτό όμως δεν ισχύει τόσο στα ρώσικα καναρίνια διότι η φυλή αυτή είναι αποτέλεσμα αιώνων επιλεκτικών ζευγαρωμάτων όπου προκρίνονταν οι καλύτεροι τραγουδιστές και οι ικανότεροι μίμοι.

Οι πρώτες προσπάθειες για κελάηδημα ξεκινούν μετά το πέρας των πρώτων 6 εβδομάδων ζωής των αρσενικών πουλιών. Το πρώτο τους κελάηδημα είναι ένα σχετικά άτεχνο και φτωχό τραγούδι το οποίο βέβαια δεν είναι τίποτε άλλο από την έμφυτη τάση τους να καλλιεργήσουν τις φωνές τους, να βάλουν τις νότες σε μια σειρά και να αποτυπώσουν το κελάηδημα των ενηλίκων καναρινιών αντιγράφοντας τα.

Ένα ρωσικό καναρίνι φωνής πιστεύεται πως είναι φωνητικά άρτιο όταν συμπληρώσει το πρώτο έτος της ζωής του.

Πολύς κόσμος που δεν είναι γνώστης των ιδιαιτεροτήτων της φυλής, πιστεύει πως η κληρονομικότητα είναι αρκετή για την ανάπτυξη του πλήρους ρεπερτορίου ενός ρώσικου καναρινιού. Μπορεί να ξαφνιαστείτε αλλά η πλήρης εκπαίδευση απαιτεί 8 με 9 μήνες διδασκαλίας.

Η χρήση ενός ενήλικου τραγουδιστή είναι απαραίτητη, αρκεί να πρόκειται για ένα καναρίνι με αψεγάδιαστο ρεπερτόριο ούτως ώστε να αποφύγουμε τα λάθη στις φωνές και στο ρεπερτόριο των νεαρών υποψηφίων τραγουδιστών.

Αρκετοί εκτροφείς χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης μουσικά όργανα (φλάουτα, καμπανάκια, αυτοσχέδια μουσικά όργανα) αλλά όπως αναφέραμε και προηγουμένως, ηχογραφημένες φωνές ρώσικων καναρινιών ως επιπλέον έμπνευση.

Αφού τα νεαρά αρσενικά περάσουν την πρώτη πτερόρροια, έχει έρθει πλέον η ώρα να αποχωριστούν τις κλούβες πτήσης και να μπουν στα κλουβιά της εκπαίδευσης διαστάσεων (35x25x20).

Τοποθετούνται το ένα δίπλα στο άλλο χωρίς διαχωριστικά ανάμεσά τους. Σε περίπου μια εβδομάδα θα έχουν προσαρμοστεί πλήρως στο νέο τους περιβάλλον και θα συμπεριφέρονται χωρίς πρόβλημα. Αφού περάσουν περίπου 2 εβδομάδες ξεκινάμε την σταδιακή μείωση της έντασης του φωτός μέχρι το σημείο όπου θα αρχίσουμε να τα φέρνουμε σε επαφή με τα ακουστικά ερεθίσματα (έμβια ή τεχνητά).

Μετά από λίγες ημέρες ξεκινούν οι πρώτες προσπάθειες των νεαρών τραγουδιστών. Σε αυτό το σημείο πρέπει να είμαστε παρόντες και να παρακολουθούμε τις προσπάθειές τους ώστε όταν ανακαλύψουμε κάποιο παράτονο ή παράφωνο πουλί να το απομακρύνουμε άμεσα πριν προλάβει να επηρεάσει τα υπόλοιπα αρσενικά. Κρατάμε πάντα σημειώσεις για κάθε πουλί και σιγά-σιγά επικεντρωνόμαστε στα πιο ικανά, απομακρύνοντας τα υπόλοιπα.

Από όλα τα αρσενικά τα οποία προέκυψαν, λίγα είναι αυτά που θα μπορέσουν να διαγωνιστούν. Για να βεβαιωθούμε πως το πουλί είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες της διαγωνιστικής κρίσης, θα πρέπει να αφαιρούμε από τον χώρο στον οποίο το έχουμε να το τοποθετούμε μπροστά μας σε ένα τραπέζι και να περιμένουμε το πολύ για ένα 10λεπτο μέχρι να ξεκινήσει να κελαηδά το τραγούδι του. Αν αυτό δεν συμβεί τότε το επιστρέφουμε στον χώρο εκπαίδευσης και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία πρωί – μεσημέρι – απόγευμα για ένα μήνα πριν τους διαγωνισμούς.

Φωνή

Τα πρώτα καναρίνια Τιρόλου που εισήχθησαν στη Ρωσία είχαν δυνατές φωνές. Πρώτο λοιπόν μέλημα των Ρώσων εκτροφέων ήταν να επιλέξουν νέα καναρίνια με πιο "μαλακή" και μελωδική φωνή.

Με την επιλογή των πιο χαμηλόφωνων καναρινιών και με πολλές νέες μεθόδους εκπαίδευσης, οι πρωτοπόροι αυτοί εκτροφείς ανακάλυψαν πως τα πουλιά αυτά είχαν την ικανότητα να μιμούνται τις τρίλιες του Σημυδοτσίχλονου και να βελτιώνουν με τον καιρό τις τρίλιες του κελαηδήματος τους.

Ακολουθώντας αυτήν την μέθοδο πλέον οι εκτροφείς δεν έμειναν μόνο στις φωνές του Σημυδοτσίχλονου αλλά εισήγαγαν και άλλα πουλιά στην εκπαίδευση όπως Αιγιθάλους και Κορυδαλλούς. Εξαιτίας της μίμησης αυτών των φωνών (των πουλιών του δάσους) ονομάστηκαν forest tuners.

Αργότερα, λόγω της εξαιρετικής μίμησης του τραγουδιού του Σημυδοτσίχλονου ονομάστηκαν bunting tuners. Η μίμηση του τραγουδιού του Σημυδοτσίχλονου αναπτύχθηκε κατά τα τέλη του 19ου αιώνα.

Παρά το γεγονός ότι πολλά από τα πουλιά του δάσους χρησιμοποιήθηκαν για να συνθέσουν το ρεπερτόριο του Ρώσικου καναρινιού, από αυτά αποκλείστηκε το Ευρωπαϊκό αηδόνι. Κύριος σκοπός πέρα από την μίμηση του σκοπού ήταν και η επιλογή πουλιών με χαμηλόφωνο τραγούδι. Ένα Ρωσικό καναρίνι δεν είναι δυνατόν να έχει έντονο κελάηδισμα.

Οι νότες τραγουδιού του Ρώσου τραγουδιστή

Το κελάηδισμα των Ρωσικών καναρινιών φωνής περιλαμβάνει γύρω στις 12 μελωδίες ή γυρίσματα:
  1. Triple Titmouse
  2. Large Titmouse
  3. Small Titmouse
  4. Yellow Bunting (Σημυδοτσίχλονο)
  5. Tee
  6. Coo-lee
  7. Deposit (ήχος παρόμοιος με αυτόν του γρύλου)
  8. Tsohn-tsohn
  9. Κουδουνίσματα
  10. Φλάουτα
  11. Rolls
Το τραγούδι τους αποτελείται από 10-15 υψηλής τονικότητας "γυρίσματα" τα οποία εκτελούνται εντός 45 με 60 δευτερολέπτων. Οι φωνές έχουν πάρει το όνομα τους από τα πουλιά από τα οποία προήλθαν καθώς και από τα όργανα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την καλλιέργειά τους.

Η καθαρότητα και η ακριβής αναπαραγωγή αυτών των φωνών για πολλά χρόνια είχε υποστεί πλήγμα, καθώς η εκτροφή αυτού του καναρινιού είχε περιοριστεί στα διαμερίσματα των μεγαλουπόλεων της Σοβιετικής Ένωσης. Έτσι οι νέοι τραγουδιστές αποστερήθηκαν την κύριας πηγής των φωνών τους που ήταν τα πουλιά του δάσους.

Αργότερα, η χρήση σύγχρονων μέσων αναπαραγωγής ήχου βελτίωσε σημαντικά την καθαρότητα των φωνών αλλά μείωσε σημαντικά το φάσμα του ήχου. Όσο τέλεια και αν είναι μια ηχογράφηση δεν συγκρίνεται με μια ζωντανή φωνή. Αυτό συμβαίνει διότι τα τεχνητά μέσα δεν είναι ικανά να καταγράψουν και να αναπαράγουν όλο το φάσμα των ήχων ενός κελαηδήματος, με αποτέλεσμα να μην αποτυπώνεται σωστά η τονικότητα και η αρμονία του ήχου.

Ανάλυση των μελωδιών

  1. Η Εισαγωγή του τραγουδιού είναι ένα τριπλό portamento το οποίο εδώ αποκαλείται "Tee". Το άκουσμά του θυμίζει φλογέρα . Κάθε τόνος από τους τρεις του "Tee" εναλλάσσεται κυματιστά.
  2. Το "Tee" ακολουθείται από τον ηχητικό συνδυασμό "Coo-lee".
  3. "Deposit" είναι μια πυκνή σαν παλμός μελωδία που θυμίζει τις φωνές των γρύλων. Ο τόνος του "Deposit" δεν αλλάζει. Ακούγεται ως συνδυασμός των ήχων του "ρ" και του "ι" και ανάλογα τον τόνο υπό συνθήκες μπορεί να θεωρηθεί χαμηλός, υψηλός και πολύ υψηλός (Silver Deposit) ο οποίος δύσκολα γίνεται αντιληπτός από το ανθρώπινο αυτί.
  4. Το "Yellow Bunting" είναι η βάση του τραγουδιού, που σχετίζεται με το κελάηδημα του Σημυδοτσίχλονου. Αποτελεί κελάηδημα υψηλής τονικότητας. Αυτή η μελωδία ονομάζεται και "Ordinary bunting". Έπειτα ο ρυθμός και η τονικότητα αυξάνονται, η εκφορά των παλμικού ήχου αλλάζει, διαταράσσοντας την απόδοση της κάθε μιας από τις δύο νότες, επιταχύνοντας και επιβραδύνοντας. Δίνεται η αίσθηση ότι το καναρίνι πραγματοποιεί έναν… bunting αυτοσχεδιασμό (sic). Θυμίζει την πνοή του ανέμου, ένα χαρούμενο σαν δυνατό γέλιο ήχο.
  5. "Small Titmouse" είναι ένας συνδυασμός των ήχων "Tee-tee" και "Tsy-fee". Είναι ένα κελάηδημα που αποτελείται από δύο νότες αρκετά διακριτές για το ανθρώπινο αυτί λόγω της χαμηλής συχνότητας. Ακούγεται ως ένα μονότονο, με κυματώδεις εμφάσεις τραγούδι, χαρούμενο και χαλαρωτικό.
  6. Το "Large Titmouse" τραγουδιέται με μεγαλύτερο πλάτος κύματος και συχνότητα σε σχέση με το "Small Titmouse". Κελαηδισμοί που αποτελούνται από δύο νότες αποδίδονται πιο εμφατικά με δυνατότερο ήχο. Η εισπνοή και η εκπνοή του πουλιού μπορεί να γίνουν αντιληπτές κατά την διάρκεια του τραγουδιού.
  7. Το "Triple Titmouse" (ανοιξιάτικο) εκτελείται κατά την περίοδο του ζευγαρώματος. Αποτελείται από τρεις μελωδίες σαν "tee-tee-tah" με ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλότερη νότα.
  8. Ο ηχητικός συνδυασμός "tsohn-tsohn" είναι ένας κρουστικός σκοπός και αποτελεί την εισαγωγή στο φινάλε. Διακόπτει την διαδοχική εξέλιξη της μελωδίας. Περιέχει αργές, τονισμένες φωνές και προσομοιάζει τον ήχο του τσουγκρίσματος ενός κρυστάλλινου ποτηριού.
  9. Το "Φινάλε" είναι ο πλέον πολύπλοκος συνδυασμός των ηχητικών τόνων "dee-een-do-ohn". Ο συνδυασμός αποτελείται από τέσσερις πολύ διακριτές φράσεις, οι οποίες εκτελούνται σε μια αναπνοή. Έπειτα τα 2 από τα 3 μέρη της σύνθεσης μπορούν να επαναληφθούν από το διαγωνιζόμενο καναρίνι (po nastroeniyu).

Ακούσετε τη του ρωσικού καναρινιού


Κρίση

Το καταγεγραμμένο τραγούδι του Ρώσου Τραγουδιστή αποτελείται από 12 μελωδίες. Αν το διαγωνιζόμενο πουλί τις εκτελέσει στην σωστή σειρά κατά την διάρκεια της διαγωνιστικής κρίσης τότε οι κριτές δίνουν 10 επιπλέον βαθμούς. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο τα Ρώσικα καναρίνια πρέπει να διαγωνίζονται ένα-ένα και όχι σε ζεύγη ή τετράδες όπως τα υπόλοιπα καναρίνια φωνής.

Διαγωνισμοί πραγματοποιούνται στην Μόσχα κατά το πρώτο 10μερο του Δεκεμβρίου κάθε χρόνου, στο Κίεβο (Ουκρανία) κάθε δεύτερο 10μερο του Δεκεμβρίου και στο Μινσκ (Λευκορωσία) κάθε τρίτο 10μερο του Δεκεμβρίου.

Κατά τον διαγωνισμό, η ομορφιά του ρυθμού, η ποιοτική απόδοση των υποχρεωτικών μελωδιών και των δευτερευόντων μελωδιών, αλλά και η σειρά εκτέλεσης των μελωδιών αυτών συνεκτιμώνται για το τελικό αποτέλεσμα. Για τους τραχείς, δυσάρεστους ήχους υπάρχει μέχρι και ο αποκλεισμός του πουλιού από τον διαγωνισμό. Το τραγούδι πρέπει να είναι μελωδικό και άρτιο. Παύσεις και ημιτελείς σκοποί απαγορεύονται.

Τη στιγμή της κρίσης κάθε καναρίνι κρίνεται χωριστά, ένα προς ένα. Κάθε κλουβί τοποθετείται σε ένα τραπέζι όπου και κρίνεται. Ο χώρος πρέπει να φωτίζεται τεχνητά καθώς δεν πρέπει να υπάρχουν παράθυρα (τουλάχιστον όχι ανοιχτά). Η κρίση κάθε διαγωνιζόμενου διαρκεί 10 λεπτά Κατά την διαρκεί αυτή το κάθε διαγωνιζόμενο πουλί πρέπει να βάλει τα δυνατά του. Κάθε πουλί κρίνεται από πολυμελή επιτροπή με μονό αριθμό μελών (τουλάχιστον τρεις κριτές).

Το τραγούδι του Ρώσικου καναρινιού βαθμολογείται σε κλίμακα 70 βαθμών. Οι βαθμοί υπολογίζονται ως το άθροισμα των μέσων όρων της βαθμολόγησης κάθε μελωδίας (για κάθε μελωδία οι βαθμοί κάθε κριτή προστίθενται και διαιρούνται με τον αριθμό των κριτών).

Ένα πουλί με βαθμολογία μεταξύ 37 - 44 πόντων θεωρείται καλό, μεταξύ 45 - 50 πολύ καλό, 51 - 60 άριστο. Περιστασιακά υπάρχουν πουλιά με βαθμολογία πάνω από 54 βαθμούς.

Ακολουθεί ένας πίνακας με την κατάταξη σε βαθμούς
  1. Large Gold Medal 61 - 70
  2. Small Gold Medal 51 - 60
  3. Large Silver Medal 45 - 50
  4. Silver Medal 37 - 44
  5. Bronze Medal 30 - 36
  6. Diploma 24 - 29

Επίλογος

Ο Ρώσος Τραγουδιστής έρχεται με μεγάλη θέρμη να διεκδικήσει την θέση του ανάμεσα στα υπόλοιπα καναρίνια φωνής. Ήδη τολμηρά βήματα έχουν πραγματοποιηθεί από λάτρεις του είδους στις Η.Π.Α και σίγουρα θα ακολουθήσει η Ευρώπη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχει λαμπρό μέλλον μπροστά τους και θα καταφέρουν να αποτελέσουν σημείο αναφοράς σύντομα.

Σε αυτήν την κατεύθυνση θα χρειαστεί να δουλέψουν οι εκτροφείς αυτού του όμορφου καναρινιού, μιας και η ράτσα δεν έχει ακόμα την αναγνώριση από την Παγκόσμια Ορνιθολογική Ομοσπονδία.

Η υιοθέτηση μιας μεθόδου αξιολόγησης πιο κοντά στα διεθνή πρότυπα σαφώς θα επιδράσει θετικά έτσι ώστε η οργάνωση διαγωνισμών και εκτός Ρωσίας να γίνει πραγματικότητα.
Σχετικές Συζητήσεις
Αναφορές
1. The Russian Canary | Canaryadvisor
2. КАНАРЕЙКИ | Canaria MSK
4. Canaryplace
5. RUS-CANARY
6. "Канарейка" | Canariki